Dag 2 ( 31/3 )

Dag 2.

Second day.

de regnar..idag med, restaurangen är stängd! :/
lite sol har vi fått känna på, men de var ytterst lite.
Vi var på strand baren idag, kollade och hjälpte till att öppna. Plockade snäckor, kände på salt vatten och åt frukost!
Vi var och handlade på Spaniens Supermarket också idag, de var väldigt annorlund jämfört med hur de är i sverige.
Det fanns, 20 olika sorters mjölk, kanin filé, bläckfisk i alla olika färger och storlekar, grislår som var lufttorkade hängandes i affären och luktade hundmat! HAHA! Paprikorna var gigantiska och den större delen av mjölken var inte ens i en kyldisk. Sedan kunde man köpa 15 olika sorters färdiga pizzor att värma, och de gjorde vi ! :)

Sedan åkte vi till bageriet vi ska vara på en dag i veckan och hälsade på trevliga svenska ägare. Vi fick i uppdrag att baka så mycket vi kunde med choklad! och de kunde vi inte tacka nej till. Vi kanske får jobba på långfredagen om vi har tur, då skulle dem ha påskbuffé , men Lena måste godkänna de först innan vi kan lova nått :)

Sedan gick jag och bella på stan och åt lite mat och shoppade lite småsaker, nu sitter vi i lägenheten och verkligen nördar framför datorerna, de regnar ute och är jättekallt inne på golven :p men vi är superglada att få vara här ändå! :D

Frukosten, baguette med tomatröra och olivolja. Kaffe med skummad mjölk!  Supergott!Här ska vi jobba i alla veckor!palmer :)

Dag 1.

Dag  1, ( 30/3 )

Första dagen.

För satt vi på tåget till gävle, de gick okej.

Sen fick vi ta ett nytt tåg ifrån gävle till nyköping och redan då började de kännas i baken.  Och som bella insisterar i magen  sen tog vi en snabb buss resa ifrån nyköping till skavsta, och där fick vi vänta i 4 timmar på att få komma med vårat plan. Under tiden spelade vi kort och åt mat. Vi var nervös över incheckningen för vi visste inte hur mycket allt vägde, men de löste sig ändå.

Sen kl 16.00 lämnade vi sverige och flög mot de varmare landet, trodde vi . När vi väl kom fram med ont i baken så regnade de i Los Alcazares. Det började så småningom att åska också. Flyg resan gick bra, vi var nervös i både start och landning. Sen när vi mötte jocke ( som vi kommer att jobba med ) åkte vi med bil till Restaurang Ramon och åt tapas och drack kaffe med Baileys,  gott! Första dagen har varit jättebra, med tanke på att de var mycket sittande. Imorgon ska vi upp kl 8 och åka eller cykla till Strand Baren och jobba  kl är nu 00.02 och vi är bra trött, god natt hej mäer nyfikna människor! ;)

Ramon första restaurangen vi åt på :)Tapas baren :)tapas :);) bilden förklarar sig själv !kaffe med baileys :) godis!

Nu är tjejerna uppe i det blå!

Denna bild är tagen på järnvägsstationen i Bollnäs imorse, 30 mars. Strax innan tåget skulle ta tjejerna och José till Spanien. Just nu sitter de i planet, Camilla för första gången i sitt liv. Snart piper det till i min telefon som talar om att ni landat! Lycka till säger vi igen! Kram Meta!

Välkomna till Hotell och restaurangprogrammets PRAKTIK BLOGG!!

Här kommer våra elever som åker på praktik att berätta och visa bilder från sina praktikplatser. Kanske dyker det upp recept på godsaker för dig att prova på! Blogga med eleverna!
Först ut på denna blogg är: Camilla Jansson och Isabella Westergren som åker till Los Alcazares i Spanien för 4 veckors praktik from måndag den 30 mars till 25 april 2009.

Välkommen till min nya blogg!